GRAND HOTEL KAREL V

COVID-19 update

Geachte gast,

In ons monumentale pand en in onze grote tuinen hebben we gelukkig veel ruimte. Meer dan voldoende om u en uw gasten op een veilige manier te kunnen ontvangen. Daarnaast hebben wij natuurlijk alle noodzakelijke maatregelen getroffen om een veilige omgeving te garanderen.

Wij zijn genoodzaakt om onze lunch- en dinergasten te vragen naar een geldig vaccinatie-, test- of herstelbewijs. Wij controleren dit door het scannen van een QR-code op uw telefoon. 

Een geldig bewijs heeft u als u volledig gevaccineerd bent, een negatieve test binnen 24 uur heeft of de afgelopen 6 maanden corona heeft gehad.

Lees hieronder meer over de exacte details. Voor vragen kunt u contact opnemen met +31 (0)30 233 75 55.

Hartelijke groet,

Team Grand Hotel Karel V

Maatregelen

Hotel:

Ons hotel is geopend voor zowel overnachtende hotelgasten, als voor gasten die enkel gebruik willen maken van het restaurant, de bistro of de bar/lounge. Als u incheckt in het hotel, dan vragen wij u daar uw QR-code te tonen. Dit is dan direct gecontroleerd voor de wellness en fitness, die tot 23:00 geopend zijn. Het ontbijt wordt geserveerd vanaf 07:00. Wij vragen u de avond van tevoren de ontbijttijden door te geven voor een goede en veilige spreiding.

Mocht u alleen gebruik maken van de restaurant of bar/lounge, dan zijn onze medewerkers er om uw QR-code te scannen, u te helpen met vragen en zij geven aanwijzingen waar nodig.

Gasten en medewerkers dragen altijd een mondkapje bij beweging door het pand.

Faciliteiten:

Om de veiligheid van onze gasten te kunnen waarborgen, is de wellness enkel op reservering beschikbaar voor maximaal 4 personen. Voor de fitness dient u ook te reserveren en hier geldt een maximum van 2 personen. We werken met reserveren in tijdsloten van een uur. Zo kunt u rustig en veilig ontspannen tijdens uw verblijf. De controle van de QR-code is al gedaan bij check-in.

Restaurants:

Mocht uw tijdens uw veblijf een bezoek willen brengen aan een van onze restaurants, dan kan dat uiteraard. Wel dient u in het restaurant, de bistro, de bar & lounge en in de zalen in het bezit te zijn van een geldig vaccinatie-, test- of herstelbewijs. Let op! Op dit moment zijn de restaurants geopend tot 17:00. Roomservice blijft 24 uur beschikbaar.

Reserveren bij Restaurant Karel 5 is noodzakelijk. Dit kan via www.karel5.nl/restaurant of via +31(0) 30 233 75 55.

Reserveren bij Bistro Karel 5 is niet noodzakelijk, maar wel aan te raden. Dit kan via www.karel5.nl/bistro of via +31(0) 30 233 75 55.

Meetings & events:

Voor al onze gasten hanteren wij de 1,5 meter maatregel. Voor onze meetings & events vragen wij ook om een geldige QR-code. Deze mag elektronisch getoond worden of met een geprinte versie. Ook met een QR-code, blijft de 1,5 meter regel van kracht. Al onze gasten dienen altijd plaats te nemen(zittend). Voor specifieke vragen kunt u contact opnemen met events@karel5.nl

meer informatie

Houd onze website en deze pagina in de gaten voor meer informatie. Voor vragen kunt u contact opnemen met +31 (0)30 233 75 55.

veelgestelde vragen covid-19

Algemeen

Is er een garderobe aanwezig?

Wij kunnen uw jas niet meer van u aannemen, deze mag u zelf ophangen aan de daarvoor bestemde kapstokken. Onze medewerkers zullen deze aanwijzen.

Kan ik nog gebruik maken van het toilet?

Afhankelijk van waar u moet zijn, krijgt u een toiletgroep aangewezen.

Hoe weet ik tijdens mijn bezoek welke maatregelen jullie nemen?

Wij zorgen dat alle maatregelen die wij nemen duidelijk zichtbaar zijn en daarnaast lopen er voldoende medewerkers om uw vragen te beantwoorden en u verder te informeren.

Kan ik nog steeds mijn auto bij jullie parkeren en een uitrijkaart krijgen?

Ja, u kunt nog steeds onder dezelfde voorwaarden uw auto bij ons parkeren. Wij zullen u aan het einde van uw verblijf voorzien van een uitrijkaart.

Kamers en faciliteiten

Hoe verloopt het inchecken?

In principe verloopt inchecken zoals u van ons gewend bent. Om verspreiding van het Coronavirus te voorkomen, staan bij de receptie plexiglas schermen. Ook wordt de receptie regelmatig schoongemaakt.

Hoe verloopt het schoonhouden van de kamers tijdens mijn verblijf?

Uw kamer wordt alleen schoongemaakt als u niet aanwezig bent. Indien u de hele dag binnen de muren van Karel V blijft, kunt u in overleg met de receptie aangeven hoe laat u wilt dat uw kamer schoongemaakt wordt. Dit kan tussen 09:00 en 14:00 uur.

Hoe wordt het ontbijt verzorgd?

Op dit moment kunt u ontbijten in de ontbijtzaal. Wij serveren ontbijt in tijdsloten van een uur. Deze kunt u doorgeven bij het maken van uw reservering.

Brengen de portiers de koffers nog naar de kamer?

Onze portiers zullen u vragen of het gewenst is om uw bagage naar de kamer te brengen en zij zullen dit doen met een trolley.

Zijn alle faciliteiten in het hotel open?

Onze fitness- en wellnessfaciliteiten zijn beschikbaar op afspraak, vanwege het maximaal aantal gasten. U kunt vragen naar de mogelijkheden via +31 (0)30 233 75 55.

events

Welke zaalopstellingen zijn er mogelijk?

Ons team denkt graag met u mee in de mogelijkheden en welke zaal en opstelling hiervoor geschikt zijn.

Is het nog mogelijk gebruik te maken van lunch en/of diner?

Op dit moment serveren wij lunch en diner in de zalen. Neem voor meer vragen contact op met de afdeling Events via +31 (0)30 233 75 50

Kunnen wij ons tijdens pauzes vrij bewegen door het pand?

We proberen het aantal bewegingen in het pand tot een minimum te beperken. U mag wel door het pand lopen, maar we vragen u verder zo veel mogelijk te gaan zitten.

Restaurant & Bistro & Terras

Hoe kunnen gasten voldoende afstand houden?

De opstellingen in onze Bistro en Restaurant zijn aangepast aan de 1,5 meterregel. Ook de stoelen aan de tafels zijn uit elkaar gezet. In iedere ruimte is één ingang en één uitgang, tenzij de doorgang genoeg ruimte biedt om tweerichtingsverkeer mogelijk te maken.