Stagiair(e) front office

Deze stagiair  is werkzaam binnen de Front office  en wordt aangestuurd door de  (assistent) front office manager of één van de supervisors.

Doelstellingen  van de afdeling voor de stagiair zijn:

  • Ontvangen en te woord staan alsmede in- en uitchecken van hotelgasten in diverse vreemde talen
  • Tijdens zijn/haar werkzaamheden al zoveel mogelijk taken van school vervullen

Persoonsprofiel:

De stagiair  in de receptie moet aan een aantal eisen voldoen, te weten representatief, kennis van vreemde talen, stressbestendig, geduldig, rustig en duidelijk praten, verantwoordelijkheidsgevoel.

De verantwoordelijkheden die bij de functie horen zijn:

Verrichten van receptiewerkzaamheden, gelijktijdig of in wisseldiensten met collega’s. Daartoe o.m.

  • Ontvangen en inchecken van gasten aan de hand van reserveringlijsten; waarschuwen van conciërge voor begeleiding naar kamer, aanmaken en overhandigen van sleutelkaarten;
  • Geven van algemene en toeristische informatie aan gasten;
  • Verlenen van service, zoals het verzorgen van de wekservice, opvangen en doorgeven van boodschappen, bestellen van taxi’s, maken van restaurant reserveringen, klachten, e.d.;
  • Uitchecken van vertrekkende gasten, afrekenen van hun rekening, contant of met creditkaart.

Bedienen van de telefooncentrale; aannemen en doorverbinden van gesprekken met gasten of interne bedrijfsfunctionarissen. Ontvangen en te woord staan van bezoekers en hen in contact brengen met gasten of bedrijfsfunctionarissen.

Verwerken van betalingen met behulp van geautomatiseerd kassasysteem. Overdragen van kassa bij einde dienst en verantwoorden van ontvangen gelden en creditcardbetalingen. Controleren van wisselgeld voor aanvang dienst.

Aannemen en verwerken van reserveringen van hotelkamers, zowel mondeling/telefonisch als schriftelijk. Het opstellen van bevestigingsbrieven in diverse talen.

Overige werkzaamheden zoals bijvoorbeeld:

  • Opstellen en verzenden van standaardbrieven en e-mails met behulp van PC;
  • Verzorgen van(een deel van) de uitgaande post (inpakken, frankeren e.d.);
  • Overige, met het bovenstaande verband houdende, werkzaamheden in opdracht van leidinggevende.

De bevoegdheden van de stagiair  front-office zijn :

  • De stagiair kan zelfstandig werken in de receptie, alle taken mogen zelfstandig uitgevoerd worden. Bij wensen en/of bijzonderheden van gasten mag de leerling actie ondernemen om de gast een zo’n aangenaam mogelijk verblijf te geven, tot zover wij kunnen handelen.
  • Bij opmerkingen/kleine klachten van gasten is de leerling bevoegd om direct actie te ondernemen naar andere afdelingen om de juiste persoon in te lichten.
  • Bij grote klachten moet de dienstdoende leidinggevende worden ingeschakeld.

Overige informatie

Grand Hotel Karel V is gelegen in het centrum van Utrecht, op loopafstand van het Centraal Station en op slechts 30 trein minuten van Amsterdam Centraal.

Wij bieden:

Een interessante veelzijdige stage met stagevergoeding en vele extra’s zoals het ‘weet waar je werkt programma’ waarbij je o.a. als gast in het hotel overnacht. 

Bedrijfscontact gegevens:

Bedrijf: Grand Hotel Karel V Utrecht
Contact persoon/ afdeling: Betty Piepot-Personeelszaken
Adres: Geertebolwerk 1
3511 XA Utrecht, Utrecht
Telefoon: 030-2337555
Website: www.karelv.nl
Email: personeelszaken@karelv.nl

Sollicitatie formulier

 


SECRET DEAL

Secret Deal 5% Korting & Gratis Upgrade

Reserveer nu via deze link om uw Secret Deal met 5% korting & Gratis Kamerupgrade te ontvangen (op basis van beschikbaarheid)

X