GRAND HOTEL KAREL V

COVID-19 update

Dear gast,

In ons monumentale pand en in onze grote tuinen hebben we gelukkig veel ruimte. Meer dan voldoende om u en uw gasten op een veilige manier te kunnen ontvangen. Daarnaast hebben wij natuurlijk alle noodzakelijke maatregelen getroffen om een veilige omgeving te garanderen. Onder andere het plaatsen van ontsmettingszuilen door het hele pand. Let op! Wij zijn enkel geopend voor hotelgasten die overnachten.

Om het Covid-19 virus een halt toe te roepen zijn er een aantal maatregelen genomen door de overheid waar wij ons te allen tijde aan zullen houden voor uw en onze veiligheid.

Lees hieronder meer over de exacte details.

Voor vragen kunt u contact opnemen met +31 (0)30 233 75 55.

Hartelijke groet,

Team Grand Hotel Karel V

Maatregelen

In onze restaurants en bar:

Ontvangen wij vanwege de nieuwe maatregelen tijdelijk geen gasten in het restaurant of de bistro

In onze zalen:

Kunnen wij geen eet- en drinkwaren aanbieden
Moeten alle gasten zich registreren bij binnenkomst
Plaatsen wij alle gasten op gepaste afstand van elkaar

meer informatie

Hou onze website en deze pagina in de gaten voor meer informatie. Voor vragen kunt u contact opnemen met +31 (0)30 233 75 55.

veelgestelde vragen covid-19

Algemeen

Hoe houden jullie de 1,5 meter norm in acht?

Door middel van duidelijk aangegeven routing in alle publieke ruimtes en aangepaste opstellingen in onze restaurants en zalen.

Zijn er desinfectiemiddelen aanwezig?

In de algemene ruimtes en de zalen zijn voldoende desinfectiemiddelen aanwezig.

Hoe zien jullie toe dat er niet teveel mensen zijn?

Bij iedere ingang staat een portier die onze gasten welkom heet en de gezondheidsvragen stelt. Alleen gasten met een reservering mogen binnenkomen, zodat wij altijd weten hoeveel gasten er aanwezig zijn.

Is er een garderobe aanwezig?

Wij kunnen uw jas niet meer van u aannemen, deze mag u zelf ophangen aan de daarvoor bestemde kapstokken. Onze medewerkers zullen deze aanwijzen.

Kan ik nog gebruik maken van het toilet?

Afhankelijk van waar u moet zijn, krijgt u een toiletgroep aangewezen.

Hoe weet ik tijdens mijn bezoek welke maatregelen jullie nemen?

Wij zorgen dat alle maatregelen die wij nemen duidelijk zichtbaar zijn en daarnaast lopen er voldoende medewerkers om uw vragen te beantwoorden en u verder te informeren.

Kan ik nog steeds mijn auto bij jullie parkeren en een uitrijkaart krijgen?

Ja, u kunt nog steeds onder dezelfde voorwaarden uw auto bij ons parkeren. Wij zullen u aan het einde van uw verblijf voorzien van een uitrijkaart.

Kamers en faciliteiten

Hoe verloopt het inchecken?

In principe verloopt inchecken zoals u van ons gewend bent. Om verspreiding van het Coronavirus te voorkomen, staan bij de receptie plexiglas schermen. Ook wordt de receptie regelmatig schoongemaakt.

Hoe verloopt het schoonhouden van de kamers tijdens mijn verblijf?

Uw kamer wordt alleen schoongemaakt als u niet aanwezig bent. Indien u de hele dag binnen de muren van Karel V blijft, kunt u in overleg met de receptie aangeven hoe laat u wilt dat uw kamer schoongemaakt wordt. Dit kan tussen 09:00 en 14:00 uur.

Hoe wordt het ontbijt verzorgd?

Het is op dit moment enkel mogelijk om ontbijt op uw kamer te bestellen. Wij bieden hiervoor take-away aan. Uw bestelling hiervoor kunt u doorgeven aan de receptie via de kaart die op de kamer ligt.

Brengen de portiers de koffers nog naar de kamer?

Onze portiers zullen u vragen of het gewenst is om uw bagage naar de kamer te brengen en zij zullen dit doen met een trolley.

Zijn alle faciliteiten in het hotel open?

Onze fitness- en wellnessfaciliteiten zijn tijdelijk gesloten.

Is roomservice beschikbaar?

Op dit moment is er geen roomservice beschikbaar tot nadere informatie. Wel is het mogelijk om take-away te bestellen bij de receptie.

Kan ik terecht in de hotelbar voor een drankje?

Tijdelijk is onze hotelbar gesloten.

events

Welke zaalopstellingen zijn er mogelijk?

Al onze zalen zijn aangepast aan de 1,5 metersamenleving. Ons team denkt graag met u mee in de mogelijkheden en welke zaal en opstelling hiervoor geschikt zijn.

Is het nog mogelijk gebruik te maken van lunch en/of diner?

Tijdelijk is het niet mogelijk om gebruik te maken van lunch en/of diner.

Kunnen wij ons tijdens pauzes nog vrij bewegen door het pand?

Pauzes buiten de zaal zijn mogelijk in tijdsblokken. Op de dag van de bijeenkomst worden de mogelijkheden met u besproken. Wel proberen wij het aantal bewegingen in het pand tot een minimum te beperken.

Restaurant & Bistro & Terras

Hoe wordt er voldoende afstand gehouden tijdens het diner tussen personeel en gast?

Uitserveren van dranken en gerechten gebeurt door middel van speciale plateaus en karretjes.

Hoe kunnen gasten voldoende afstand houden?

De opstellingen in onze Bistro en Restaurant zijn aangepast aan de 1,5 meterregel. Ook de stoelen aan de tafels zijn uit elkaar gezet. In iedere ruimte is één ingang en één uitgang, tenzij de doorgang genoeg ruimte biedt om tweerichtingsverkeer mogelijk te maken.