GRAND HOTEL KAREL V

COVID-19 update

Dear guests,

We would like to assure you that there is a great deal of space in our monumental hotel and garden. We have taken extra precautions to create a safe environment so that the health and security of our visitors is assured.

Nevertheless, after September 25th we are legally required to ask for a valid proof of vaccination, a negative test result, or proof of recovery. If you wish to visit our bistro or restaurant for lunch or dinner, you will be asked to provide a permit containing one of the above-mentioned documents in the form of a QR-code. In case said permit cannot be provided, we will serve you at our terrace or in your hotel room instead.

A valid permit contains a QR-code which upon scanning provides proof of vaccination, proof of a negative test result less than 24 hours old, or proof of recovery less than 6 months ago.

For more details please continue reading. In case you still have questions feel free to call us at +31 (0)30 233 75 55.

Kind regards,

Team Grand Hotel Karel V

OUR REGULATIONS

Hotel:

Our hotel is open to all hotel guests and visitors who wish to make use of our restaurant, bistro, bar, or lounge. As a hotel guest, you do not need to provide a permit when checking in. However, you do need to provide one if you wish to enjoy our restaurant, bar, or lounge. Our employees are always available to help you or address any concerns you may have.

Our common areas and places of contact are disinfected several times per day, and guests should feel free to use the hand sanitizer stationed around our hotel.


Facilities:

To maximize the safety of our guests, you must make a reservation to access the wellness and fitness facilities. Each reservation is one hour long and a limited number of people are allowed access during each time slot. Guests are not required to have a permit to access the wellness or fitness facilities.


Restaurants:

We are happy to receive you for lunch or dinner at Bistro Karel 5, or for dinner at Restaurant Karel 5. You are welcome to enjoy our bar and lounge as well. However, we are required to ask our guests and visitors for a valid permit containing proof of vaccination, a negative test result, or proof of recovery if they wish to make use of these locations.

If you wish to dine at Restaurant Karel 5 we require you to make a reservation beforehand. Reservations can be made at www.karel5.nl/restaurant or by calling +31(0) 30 233 75 55.


Meetings & events:

Social distancing is no longer enforced in the Netherlands. Instead we are required to ask for a valid permit upon entry to allow visitors access to our parlours and event halls. Both digital and printed permits will be accepted.

More information

Check our website and this page for more information regarding Covid-19. For questions, please contact +31 (0)30 233 75 55.

Frequently asked questions covid-19

Algemeen

Hoe houden jullie de 1,5 meter norm in acht?

Door middel van duidelijk aangegeven routing in alle publieke ruimtes en aangepaste opstellingen in onze restaurants en zalen.

Zijn er desinfectiemiddelen aanwezig?

In de algemene ruimtes en de zalen zijn voldoende desinfectiemiddelen aanwezig.

Hoe zien jullie toe dat er niet teveel mensen zijn?

Bij iedere ingang staat een portier die onze gasten welkom heet en de gezondheidsvragen stelt. Alleen gasten met een reservering mogen binnenkomen, zodat wij altijd weten hoeveel gasten er aanwezig zijn.

Is er een garderobe aanwezig?

Wij kunnen uw jas niet meer van u aannemen, deze mag u zelf ophangen aan de daarvoor bestemde kapstokken. Onze medewerkers zullen deze aanwijzen.

Kan ik nog gebruik maken van het toilet?

Afhankelijk van waar u moet zijn, krijgt u een toiletgroep aangewezen.

Hoe weet ik tijdens mijn bezoek welke maatregelen jullie nemen?

Wij zorgen dat alle maatregelen die wij nemen duidelijk zichtbaar zijn en daarnaast lopen er voldoende medewerkers om uw vragen te beantwoorden en u verder te informeren.

Kan ik nog steeds mijn auto bij jullie parkeren en een uitrijkaart krijgen?

Ja, u kunt nog steeds onder dezelfde voorwaarden uw auto bij ons parkeren. Wij zullen u aan het einde van uw verblijf voorzien van een uitrijkaart.

Kamers en faciliteiten

Hoe verloopt het inchecken?

In principe verloopt inchecken zoals u van ons gewend bent. Om verspreiding van het Coronavirus te voorkomen, staan bij de receptie plexiglas schermen. Ook wordt de receptie regelmatig schoongemaakt.

Hoe verloopt het schoonhouden van de kamers tijdens mijn verblijf?

Uw kamer wordt alleen schoongemaakt als u niet aanwezig bent. Indien u de hele dag binnen de muren van Karel V blijft, kunt u in overleg met de receptie aangeven hoe laat u wilt dat uw kamer schoongemaakt wordt. Dit kan tussen 09:00 en 14:00 uur.

Hoe wordt het ontbijt verzorgd?

Het is op dit moment enkel mogelijk om ontbijt op uw kamer te bestellen. Wij bieden hiervoor take-away aan. Uw bestelling hiervoor kunt u doorgeven aan de receptie via de kaart die op de kamer ligt.

Brengen de portiers de koffers nog naar de kamer?

Onze portiers zullen u vragen of het gewenst is om uw bagage naar de kamer te brengen en zij zullen dit doen met een trolley.

Zijn alle faciliteiten in het hotel open?

Onze fitness- en wellnessfaciliteiten zijn tijdelijk gesloten.

Is roomservice beschikbaar?

Op dit moment is er geen roomservice beschikbaar tot nadere informatie. Wel is het mogelijk om take-away te bestellen bij de receptie.

Kan ik terecht in de hotelbar voor een drankje?

Tijdelijk is onze hotelbar gesloten.

events

Welke zaalopstellingen zijn er mogelijk?

Al onze zalen zijn aangepast aan de 1,5 metersamenleving. Ons team denkt graag met u mee in de mogelijkheden en welke zaal en opstelling hiervoor geschikt zijn.

Is het nog mogelijk gebruik te maken van lunch en/of diner?

Tijdelijk is het niet mogelijk om gebruik te maken van lunch en/of diner.

Kunnen wij ons tijdens pauzes nog vrij bewegen door het pand?

Pauzes buiten de zaal zijn mogelijk in tijdsblokken. Op de dag van de bijeenkomst worden de mogelijkheden met u besproken. Wel proberen wij het aantal bewegingen in het pand tot een minimum te beperken.

Restaurant & Bistro & Terras

Hoe wordt er voldoende afstand gehouden tijdens het diner tussen personeel en gast?

Uitserveren van dranken en gerechten gebeurt door middel van speciale plateaus en karretjes.

Hoe kunnen gasten voldoende afstand houden?

De opstellingen in onze Bistro en Restaurant zijn aangepast aan de 1,5 meterregel. Ook de stoelen aan de tafels zijn uit elkaar gezet. In iedere ruimte is één ingang en één uitgang, tenzij de doorgang genoeg ruimte biedt om tweerichtingsverkeer mogelijk te maken.