Locatie & Contact

In het hart van de stad.

Grand Hotel Karel V ligt in het kloppende hart van Utrecht, aan de voet van de Domtoren. Een schitterende locatie op 5 minuten lopen van het Centraal Station. Daarnaast beschikt het hotel over eigen parkeerplekken voor haar gasten; uniek in de oude binnenstad.

Het hotel is bereikbaar vanaf zowel de Geertebolwerk als de Springweg.

Geertebolwerk 1
3511 XA Utrecht
+31 (0)30 2337555
info@karelv.nl

BEKIJK VACATURES

MET DE TREIN

Verlaat het station aan de zijde van Centrum/Hoog Catharijne en volg de borden naar Albert Heijn. Loop door naar de roltrappen en verlaat het gebouw. Sla linksaf, steek bij de verkeerslichten de weg over en sla bij de eerst volgende weg rechtsaf. Na 150 meter ziet u het hotel aan uw linkerzijde. Taxi’s en bussen zijn ook beschikbaar aan de Jaarbeurszijde van het station.

MET DE AUTO

Het hotel ligt op ongeveer 15 minuten rijden van de randwegen van Utrecht. Parkeerplekken zijn beschikbaar voor hotelgasten voor € 15 per 24 uur. In verband met beperkte beschikbaarheid kunnen we geen plekken garanderen. Voor overige gasten verwijzen wij u door naar de nabij gelegen parkeergarage Springweg. Voor de loop- of fietsroute kunt u een kijkje nemen op www.utrechtbereikbaar.nl

CULTUUR & KUNST

Utrecht is een van de oudste en mooiste steden van Nederland. Verken het middeleeuwse centrum en vaar door de grachten van de Domstad. Een absolute aanrader is een beklimming van de Domtoren, een bezoek aan het Centraal Museum, de DOMunder en het Spoorwegmuseum. Er is zo veel te ontdekken.

SHOPPING

Van de kleine boetieks in de Voorstraat tot hippe hebbedingen in de Steenweg, Utrecht is 7 dagen per week een waar winkelwalhalla. Het hotel is omgeven door de mooiste concept stores, vintage winkels en speciale markten. Voor een kleine adempauze barst de stad ook nog eens van de leukste koffiebarretjes en cafés. Slecht weer? U loopt zo een van ‘s lands grootste overdekte winkelcentra in: Hoog Catherijne.

BUSINESS

Ook voor zaken zit u goed in de meest centrale stad van het land. Het authentieke centrum en het kloostercomplex van Karel V geven uw gasten of congresdeelnemers net dat extra beetje inspiratie. Het centrum van Utrecht is overzichtelijk en daardoor zit u zo op de snelwegen naar alle delen van het land. Daarnaast loopt u vanuit het hotel in 10 minuten naar de Jaarbeurs.

Contact

Geen vraag is ons te gek. Neem contact met ons op.

Frequently Asked Questions

Kan ik bij Grand Hotel Karel V parkeren?


Wij hebben een aantal parkeerplaatsen beschikbaar. Echter hangt het er vanaf met welke reden u ons komt bezoeken. We zetten het voor u op een rijtje:

  • Als u te gast bent in Restaurant Karel 5 is parkeren inclusief;
  • Voor hotelgasten kost parkeren €15 per nacht tenzij u inclusief parkeren heeft geboekt. Anders kost het parkeren €3,70 per uur met een maximum van €27,50;
  • Als u te gast bent bij Bistro Karel 5 of bij een evenement verwijzen wij u door naar parkeergarage Springweg;
  • Een parkeerplaats reserveren is helaas niet mogelijk, parkeren is altijd op basis van beschikbaarheid. Mocht u niet meer bij ons op het terrein kunnen parkeren, dan verwijzen wij u ook door naar de nabij gelegen parkeergarage Springweg.

Is Grand Hotel Karel V makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer?


Ja, wij liggen op loopafstand (+/- 5 min) van station Utrecht Centraal. U kunt lopend naar het hotel, de kortste route is via de uitgang Centrumzijde aan de kant van het Moreelsepark. Aan de Jaarbeurszijde van het station vindt u een taxistandplaats.

Ik zag dat er voor de deur werkzaamheden plaatsvinden, kan ik wel bij jullie komen?


Ja, ondanks de werkzaamheden zijn wij zowel te voet als met de auto bereikbaar. Voor meer informatie kunt u hier terecht.

Ik heb een reservering geplaatst, maar heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat moet ik doen?


Om te bepalen of wij uw reservering goed hebben ontvangen, kunt u contact opnemen met onze afdeling Reserveringen via 030-233 74 61 of een e-mail sturen naar reservations@karelv.nl.

Ik heb een reservering geplaatst, maar ik wil eigenlijk iets wijzigen. Kan dit nog?


Als u iets wilt wijzigen aan uw reservering, kunt u contact opnemen voor de mogelijkheden met onze afdeling Reserveringen via 030-233 74 61 of door een e-mail te sturen naar reservations@karelv.nl.

Is Grand Hotel Karel V toegankelijk voor mindervaliden?

Ja, het hotel is toegankelijk voor mindervaliden. Voor de mogelijkheden kunt u contact opnemen met de afdeling Reserveringen via 030-233 74 61 of een e-mail sturen naar reservations@karelv.nl.

Ik wil een familielid of vriend graag verrassen met een overnachting in Grand Hotel Karel V. Wat kan ik doen?


U kunt een cadeaukaart aanschaffen voor ieder gewenst bedrag tussen de 10 en 400 euro. U kunt de cadeaukaart hier aanschaffen en binnen 24 uur ophalen bij onze receptie of door ons op laten sturen.

Ik heb een cadeaukaart gekregen. Hoe weet ik hoeveel waarde deze heeft?


De waarde van uw cadeaukaart kunt u hier checken.

Welke betaalmethodes worden geaccepteerd?


De volgende betaalmethodes worden door ons geaccepteerd: Mastercard, Visa, American Express, Diners Club, contant en pin.

Mag ik mijn huisdier meenemen?


Honden zijn bij ons welkom tegen een toeslag van €15 per hond per nacht. Uw hond mag helaas niet mee naar de ontbijtzaal/eetgelegenheden (blindengeleidehonden uitgezonderd). Andere dieren zijn niet toegestaan.

Hoe laat kan ik in- en uitchecken?


Inchecken kan vanaf 15:00 uur. Indien u al eerder in de buurt bent, kunt u alvast uw bagage bij ons achterlaten. U kunt tot 12:00 uur uitchecken.

Kan ik mijn bagage bij jullie achterlaten?


Ja, zowel voor het inchecken als na het uitchecken kunt u uw bagage bij de receptie achterlaten. Uw bagage zal in een daarvoor bestemde afgesloten ruimte bewaard worden.

Secret Deal 5% Korting

Reserveer nu via deze link om uw Secret Deal met 5% korting te ontvangen (op basis van beschikbaarheid)

X