MEESTGESTELDE VRAGEN

Grand Hotel karel v

Reserveringen & Kamers

Het is mogelijk om uw reservering te wijzigen binnen de voorwaarden. U kunt contact opnemen via reservations@karelv.nl of gebruikmaken van de boekingsmodule (onderaan kunt u kiezen of u de reservering wilt wijzigen of annuleren).

Het is mogelijk om voor aankomst een extra bed bij te boeken voor de kamer. Daarbij kunt u kiezen uit een standaard bed of een kinderbedje. Wij brengen een toeslag in rekening voor het plaatsen van extra bedden in de kamers. Voor volwassen bedden rekenen wij een toeslag van 65 euro per nacht en bij een babybedje voor kinderen tot 2 jaar is deze toeslag 25 euro per nacht.

Let op: Onze kamers beschikken niet standaard over extra bedden, deze worden door ons bijgeplaatst. Het plaatsen van volwassen bedden is mogelijk in de Empire Executive kamers en de Suites. Bij de Comfort kamers met bad, Luxury kamers (niet split level) en alle Empire kamers is het plaatsen van een babybedje mogelijk.

Mocht u een voorkeur hebben voor bijvoorbeeld een rustige kamer, uitzicht op de tuin, uitzicht op de domtoren, hoge/lage verdieping of een kamer met balkon, neem dan contact op met onze afdeling reserveringen via reservations@karelv.nl.

Wij kunnen een notitie in uw reservering maken van uw voorkeur. Wij zullen ons uiterste best doen om aan uw verzoek te voldoen, echter kunnen wij dit niet garanderen in verband met de beschikbaarheid.

De familie suite biedt de mogelijkheid om met het gezin samen te verblijven, deze biedt plaats aan maximaal 4 personen. Daarnaast hebben wij ook kamers met een verbindingsdeur beschikbaar waardoor u de kamers aan elkaar kunt koppelen. Ons hotel is kindvriendelijk, wij bieden oppasservices aan en kunnen kinderbedjes voor u in de kamer plaatsen. Wij denken graag met u mee in de mogelijkheden.

De aanwezigheid van ontbijt hangt af van het geboekte tarief, deze informatie kunt u altijd terug vinden op de reserveringsbevestiging. Mocht er enige onduidelijkheid zijn, staat onze Reservations afdeling voor u klaar om te helpen en uw vragen te beantwoorden. 

Is het niet inbegrepen in uw reservering en wenst u toch ontbijt? Dat is geen probleem! Ontbijt kost dan €32,- per volwassene, per dag en €20 per kind van 4 tot 12 jaar, gratis voor kinderen onder de 4 jaar.

Honden zijn welkom op de kamers op de begane grond. Echter, op Split Level kamers, Comfort kamers, Empire Double kamers en Cozy Wooden kamers zijn honden niet toegestaan. De kosten voor honden bedragen €40,- per hond per nacht.

In verband met het mogelijk activeren van allergieën kunnen katten/poezen/kittens helaas niet worden toegelaten in Grand Hotel Karel V.

Betalingen

Bij onze receptie kunt u cadeaukaarten aanschaffen waarbij u zelf het gewenste bedrag kunt bepalen. De ontvanger kan vervolgens zelf kiezen waar hij/zij het aan wil besteden.

Van een uitgebreide koffie of een heerlijke lunch tot een voortreffelijk 4-gangen diner of een complete beleving met een overnachting: alles is mogelijk! De cadeaukaart is geldig in het hotel, Restaurant Karel 5 en Bistro Karel 5.

U kunt bij ons hotel betalen met uw pinpas, cash, Amex, MasterCard of VisaCard.

Bij het boeken van het APR-tarief of een ander arrangement dat niet meer geannuleerd kan worden, wordt de creditcard op voorhand belast. In andere gevallen wordt de creditcard niet belast. Als dit wel het geval is, zal dit duidelijk vermeld staan op de reserveringsbevestiging. Als u hier nog twijfels of vragen over heeft kunt u contact opnemen met de afdeling Reservations ter verduidelijking.

De toeristenbelasting is een verplichte heffing die van alle overnachtende gasten wordt gevraagd, we zijn verplicht dit aan de gemeente af te dragen en contribueert aan onderhoudskosten van de stad Utrecht.

De locatie

Grand Hotel Karel V is gelegen in het bruisende hart van Utrecht, aan de voet van de Domtoren, maar biedt een rustgevende omgeving door haar prachtige, groene tuin. Een schitterende locatie op slechts 5 minuten lopen van het Centraal Station. Bovendien beschikt het hotel over eigen parkeerplaatsen, wat uniek is in de oude binnenstad.

Ja, er is een taxiservice beschikbaar! Wij staan graag voor u klaar om te helpen bij het boeken van een taxi. U kunt dit regelen via onze receptie.

Wij bieden onze overnachtende gasten de mogelijkheid tot parkeren bij ons hotel voor €35,- per auto per 24 uur, op basis van beschikbaarheid. Als u ons bezoekt voor een evenement, lunch of diner kost het parkeren €5 per auto per uur, met een maximum van €32,50 per 24 uur. Het is niet mogelijk om hiervoor te reserveren, maar wij denken graag met u mee over de mogelijkheden en voor vragen hierover kunt u contact met ons opnemen. 

Het hotel heeft diverse voorzieningen waardoor het hotel rolstoelvriendelijk is. Daarnaast hebben wij een speciale familie suite op de begane grond die geschikt is voor mensen met een mobiliteitsbeperking (MIVA). Om ervoor te zorgen dat we alle benodigde informatie hebben en u de best mogelijke service kunnen bieden, raden we aan om deze suite te reserveren via onze afdeling Reservations zodat alle details kunnen worden besproken.

Het treinstation bevindt zich op loopafstand van ons hotel. Voor het plannen van uw reis met het openbaar vervoer, raden we aan om de NS-website of 9292 te gebruiken. Deze websites bieden handige informatie en hulpmiddelen om uw reis efficiënt te plannen.

Aankomst

De reguliere inchecktijd voor onze kamers is om 15:00 uur. Als u eerder wilt inchecken, is een vroege check-in mogelijk op basis van beschikbaarheid en tegen een meerprijs. Informeer naar de mogelijkheden bij onze receptie!

Het is mogelijk om bij ons eerder in te checken op basis van beschikbaarheid en tegen een meerprijs. Als u echter vóór 10:00 uur wilt inchecken, raden we aan om vooraf een extra nacht te reserveren (pre-arrival night) om gegarandeerd te kunnen inchecken.

Als de kamer nog niet gereed is voor inchecken, kunt u de bagage bij ons achterlaten en uw auto parkeren. We zullen er dan voor zorgen dat de bagage later op uw kamer wordt geplaatst wanneer deze klaar is voor gebruik.

Vertrek

De standaard uitchecktijd is bij ons 12 uur 's middags. Een late check-out kan worden aangevraagd, maar kan niet worden gegarandeerd en is gebaseerd op de beschikbaarheid.

Tussen 12.00 en 14.00 uur wordt een toeslag van €50 in rekening gebracht en tot 17:00 €75. Na 18.00 uur wordt een volledige nacht in rekening gebracht tegen het best beschikbare tarief voor die dag.

Het is mogelijk om uw verblijf kosteloos vervroegd af te breken voor elke reservering die is geboekt met een flexibel tarief. Wij kunnen reserveringen met vooruitbetaalde tarieven helaas niet wijzigen.

Het is mogelijk om een late check-out aan te vragen, dit is echter wel afhankelijk van beschikbaarheid en kan daarom niet gegarandeerd worden. Wij raden u aan dit te vragen bij onze receptie. Bij een late check-out tot 14:00 brengen wij 50 euro in rekening en tot 17:00 75 euro. Na 18:00 brengen wij een volledige nacht in rekening.

Op basis van beschikbaarheid is het mogelijk om uw verblijf bij ons hotel te verlengen met een extra nacht. U kunt bij onze receptie informeren naar de mogelijkheden op dat moment.

Faciliteiten

Wij verwelkomen u graag in Restaurant Karel 5 tijdens uw verblijf. Echter raden wij u aan om van te voren een reservering te maken zodat u verzekerd bent van een plek in ons restaurant voor een heerlijk diner.

U bent van harte welkom om te genieten van een ontbijt, lunch, borrel of diner bij Brasserie Goeie Louisa. Omdat onze bistro goed in de smaak valt is adviseren wij u wel om van te voren te reserveren zodat u zeker bent dat u aan kunt schuiven!

De wellness en fitness zijn beiden geopend van 6:00 tot 23:00 uur. Bij onze fitness kunt u gebruik maken van verschillende apparaten en yoga matten. Daarnaast is er een koelkast aanwezig met plat- en bruiswater.Kom in onze wellness tot rust in de sauna, het stoombad, het solarium of het verkwikkende jetstreambad. Zwemkleding is verplicht in de wellness.

De openingstijden van Schoonheidssalon Puur zijn als volgt:

  • Maandag: 11:00 - 19:00 uur
  • Dinsdag: 13:00 - 21:00 uur
  • Woensdag: 09:00 - 17:30 uur
  • Donderdag: 09:00 - 17:30 uur
  • Vrijdag: 09:00 - 17:30 uur
  • Zaterdag: 09:00 - 21:00 uur
  • Zondag: 09:30 - 15:00 uur

Om een behandeling te boeken, kunt u contact opnemen via kristel@schoonheidssalonpuur.nl.

U bent ook zonder hotelovernachting van harte welkom om onze tuin te bezoeken. Onze poort is voor publiek geopend tussen 06:00 en 23:00.

Services

Het is mogelijk om fietsen te huren bij ons hotel. U kunt bij ons fietsen huren voor 18 euro per dag en voor 12 euro voor 4 uur.

Binnen ons hotel bevinden zich 13 vergaderzalen die beschikbaar zijn voor het organiseren van borrels, vergaderingen of andere bijeenkomsten. Indien gewenst staan wij graag voor u klaar om een offerte op maat op te stellen, volledig afgestemd op uw behoeften. Hiervoor zouden wij u willen vragen om contact op te nemen met events@karelv.nl.

Het is mogelijk om gebruik te maken van een externe stomerijservice om uw kleding te laten reinigen. Als u de kleding dezelfde dag nog terug wilt zijn hier servicekosten van 30 euro aan verbonden bovenop de kosten per kledingstuk. Bij onze receptie is een stomerijlijst beschikbaar met aanvullende informatie.

Grand Hotel Karel V biedt 24-uur per dag roomservice aan. Bekijk het menu op uw hotelkamer om te zien welke mogelijkheden er zijn.

Staat uw vraag hier niet tussen of heeft u niet het antwoord gevonden waar u naar op zoek was? Neem dan contact op met onze receptie via 030 233 7555  of afdeling Reservations, zij staan graag voor u klaar om uw vragen te beantwoorden.