Rob Beemer
Grand Hotel Karel V
Kun je jezelf even voorstellen?
Mijn naam is Rob Beemer. 55 jaar geleden geboren in de mooiste stad van Nederland waar Grand Hotel Karel V gevestigd is, Utrecht dus. Mijn hele leven ben ik al werkzaam in de horeca. Mijn eerste ervaring in de horeca was in een restaurant van de vader van een goede vriend van mij. Ik werkte daar een paar uur in de week als afwasser en verdiende daar een zakcentje mee. Na een paar jaar daar gewerkt te hebben kwam ik bij een bowlingcentrum in Utrecht te werken, waar ook al vrienden een bijbaan hadden naast hun schoolactiviteiten. Ik ben daar heel wat jaren blijven hangen en het bedrijf was in die jaren enorm gegroeid met een groot hotel erbij.
Na een aantal jaren ben ik daar in vaste dienst gekomen en heb heel wat opleidingen voor de horeca mogen volgen. Uiteindelijk ben ik daar totaal 17 jaar in vaste dienst geweest en had ik mezelf opgewerkt tot assistent manager. Na dit lange avontuur ben ik nog enige tijd actief geweest in de catering, maar dat bleek niet mijn ding te zijn. Nu ben ik sinds een jaar of 13 met veel plezier en passie werkzaam bij Grand Hotel Karel V.
Wat doe jij binnen Grand Hotel Karel V?
Na eerst wat jaren hier op de banqueting gewerkt te hebben, ben ik overgestapt naar de Front Office. Deze afdeling bestaat uit de receptie en de portiers. Een toenmalig collega bij de portiers ging met welverdiend pensioen. Toen ik dat hoorde, heb ik intern gesolliciteerd voor deze portiersfunctie. Gelukkig had ik goede contacten bij de Front Office en na een gesprek met de operationeel manager en de huidige Front Office manager hebben ze mij een aanbod gedaan. Ik heb totaal geen spijt van deze overstap binnen het hotel. Erg leuk om één van de eerste gezichten te zijn voor onze gasten.
Inmiddels ben ik afdelingshoofd bij de portiers geworden. Toen de directeur mij hiervoor benaderde, kwam dit over als een blijk van waardering vanuit de organisatie.
Als afdelingshoofd blijf ik, naast de werkzaamheden die daarbij horen, ook op de werkvloer lekker mijn ding doen. De hele dag met gasten bezig die een kamer gereserveerd hebben of die doorverwezen moeten worden naar een vergaderzaal of restaurant. Hotelgasten helpen die vragen hebben of hun verzoeken zien te realiseren. Onze gasten helpen waar het nodig is. Van helpen met bagage tot het reserveren van een tafel in een restaurant. Voorbereidingen treffen voor onze V.I.P. gasten komt dagelijks voor. Een oogje in het zeil houden hoort er ook bij.
Zorgen voor een veilige omgeving voor de gast maar zeker ook voor mijn collega’s. Als portier ben je ook in nauw contact met je collega’s van de receptie. Goede onderlinge communicatie is dus belangrijk.
Onze gast heeft hoge verwachtingen en hoe fijn is het om die verwachtingen te overtreffen. Door net iets meer te doen waardoor de gast iets heeft van “zo wat een service wordt hier gegeven” geeft veel voldoening in mijn werk.
Waarom heb je voor Grand Hotel Karel V gekozen?
Het leek mij, voordat ik hier kwam solliciteren, geweldig om voor dit mooie hotel te gaan werken. Een hotel met 5 sterren, met een grote naam, gevestigd in een prachtig pand op een perfecte locatie en in ‘mijn’ stad Utrecht. Wat wil je nog meer?
Het totale product wat Karel V te bieden heeft klopt gewoon. Via via hoorde ik goede verhalen over Grand Hotel Karel V, dat er een leuke sfeer tussen het personeel onderling hing en dat er veel mogelijk was binnen de organisatie. Nee, ik heb totaal geen spijt dat ik voor Karel V gekozen heb. Hier is elke dag anders, met elke dag weer veel uitdagingen.
Wil jij werken in een vijfsterrenhotel in hartje Utrecht waar veel ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en waar eigen initiatief wordt gewaardeerd?
We zetten medewerkers van Grand Hotel Karel V of Karel 5 Gastro in het zonnetje.