Betty Piepot

Hoofdpersoneelszaken Grand Hotel Karel V

Wie ben je en wat doe je?

Mijn naam is Betty Piepot en ik ben Hoofd Personeelszaken bij Grand Hotel Karel V.

Hoe lang werk je voor Grand Hotel Karel V?

Ik werk hier sinds mei 1999. Ik ben bij Karel V komen werken toen er nog gebouwd en gerenoveerd werd. Mijn eerste functie was Hoofd Housekeeping

Wat is het leukste aan je werk?

Het leukste aan mijn werk is de afwisseling. Geen dag is hetzelfde. Werken in een hotel is teamwerk en het is heel fijn bij het team van Karel V te horen. We zijn een bedrijf met 180 medewerkers, dus ik heb heel veel collega’s. Daarnaast is het heel fijn dat we geen ketenhotel zijn. We kunnen dus heel veel zelf bepalen en hoeven ons niet te houden aan richtlijnen vanuit het hoofdkantoor. Immers; we hebben geen hoofdkantoor.

kan je hier een voorbeeld van geven?

De ene dag ben ik bezig met het maken van contracten voor nieuwe medewerkers en ze uit te nodigen voor het tekenen hiervan; de andere dag ben ik met de arbo dienst in gesprek over het begeleiden van medewerkers die ziekteverlof hebben. De dag erna ben ik op bezoek bij een school om te vertellen over stages en opleidingsplaatsen en in de middag heb ik een afspraak met iemand die interesse heeft om bij ons te komen werken. Geen dag is hetzelfde!

Waarom heb je voor Grand Hotel Karel V gekozen?

Ik heb voor Karel V gekozen omdat dit een nieuw te openen hotel was in 1999 en ik heel graag een keer een pre-opening mee wilde maken. Het is een enorm leuk bedrijf om voor te werken, dus vandaar dat ik hier nog steeds werk.

Wat is het meest bijzondere wat jou is overkomen bij Grand Hotel Karel V?

Er zijn heel veel bijzondere momenten die mij zijn overkomen bij Karel V, dus ik zou er zo niet een kunnen noemen. Maar in mijn werk houd ik mij uiteraard vooral bezig met de medewerkers en wat opvalt is dat er, zelfs na bijna 25 jaar, nog regelmatig dingen gebeuren die ik nog niet eerder heb meegemaakt. Ik wordt nog regelmatig hierin verrast.

Wie is de meest bijzondere gast die je ooit met mogen spreken/zien?

Omdat ik mij vooral bezig houdt met de medewerkers, heb ik niet vaak rechtstreeks te maken met gasten. Uiteraard wordt ik, omdat ik ook in uniform werk, regelmatig aangesproken met vragen maar ik kan dus niet een specifieke hotelgast aanwijzen. Wel vind ik het heel bijzonder dat we met zijn allen de gast het zo goed mogelijk naar zijn of haar zin willen maken en dat we hier allemaal onze bijdrage in leveren.

Wil jij werken in een vijfsterrenhotel in hartje Utrecht waar veel ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en waar eigen initiatief wordt gewaardeerd?

We zetten medewerkers van Grand Hotel Karel V of Karel 5 in het zonnetje.